Общи условия за ползване на онлайн магазин в уебсайт за електронна търговия www.espreso.bg
ВНИМАНИЕ!!! Внимателно прочетете тези ОБЩИ УСЛОВИЯ, преди да използвате този уебсайт. Ако използвате този уебсайт декларирате, че сте съгласни със съдържанието на настоящите условия и ги приемате доброволно и безусловно.
Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ уреждат правоотношения по договори за покупка на стоки от разстояние/дистанционни продажби между „ЕСПРЕСО.БГ“ ЕООД от една страна, наричана по-долу за краткост ДОСТАВЧИК и потребител/ите, както физически, така и юридически лица, наричани по-долу за краткост КЛИЕНТ.
Espreso.bg представлява електронен магазин, собственост на фирма „ЕСПРЕСО.БГ“ ЕООД, вписана в регистъра на електронните магазини на НАП, както следва:
„ЕСПРЕСО.БГ“ ЕООД
ЕИК по Булстат: 207548019
Номер по ДДС: BG 207548019
Адрес на регистрация: България, обл. Варна, п.к. 9000,
гр. Варна, бул. „Съборни“ No. 9, ет. 2, ап. 4
E‘mail: office@espreso.bg
Web site: www.espreso.bg
Телефон за контакт: +359 (0) 888 390 347
Начин за контакт: телефонно обаждане, e’mail, препоръчано писмо
ДОСТАВЧИКЪТ има право да променя настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ по всяко време, без за това да е нужно предварително известие. Ревизираните условия влизат в сила след публикуването им на сайта. Espreso.bg не носи отговорност ако Потребителят не е прочел последния вариант на настоящите условия. При използване услугите на espreso.bg потребителят се задължава да спазва настоящите условия, добрите практики, както и всички други условия, поставени от законодателството на Република България и международното законодателство, дори и да не са упоменати в настоящите условия.
ОПРЕДЕЛЕНИЯ – за целите на тези Общи условия и извършване на онлайн поръчка, се установяват следните дефиниции на използваните термини:
„ЕСПРЕСО БГ“ ЕООД – доставчик, търговец, онлайн магазин, WWW.ESPRESO.BG (уебсайт/ сайт за електронна търговия и продажба на стоки от разстояние, които се доставят след изричното им заявяване от страна на Клиента);
КЛИЕНТ – потребител; всяко физическо лице, навършило 18 години и/ или юридическо лице, регистрирано по надлежния ред;
СТОКА – предлаганите в сайта на Търговеца продукти/артикули за покупка от страна Потребителя
ПОЛУЧАТЕЛ – всяко физическо или юридическо лице, което получава стоката и се съгласява с настоящите Общи условия;
КУРИЕР – трета страна, юридическо лице, извършващо транспортната услуга по доставка на стоката;
КЛИЕНТСКИ ПРОФИЛ – обособена част от ESPRESO.BG, съдържаща информация за КЛИЕНТА, предоставена от него самия при регистрацията му и съхранявана от сайта ESPRESO.BG, като достъпът до клиентския профил се осъществява чрез въвеждане на потребителско име и парола. Клиентският профил дава възможност на КЛИЕНТА да разглежда и редактира данните, въведени при регистрацията, записите в адресната книга, да има достъп до информация за всички свои заявки за закупуване на стоки от магазина за електронна търговия ESPRESO.BG, да променя паролата си за достъп, да се абонира, съответно да се откаже от абонамента, да получава информационен бюлетин и др.
РЕГИСТРАЦИЯ – процедура по попълване на данни и информация от КЛИЕНТА във форма за регистрация, необходими за целите на осъществяване на покупка на стоки от онлайн магазина.
ФОРМА ЗА РЕГИСТРАЦИЯ – електронен формуляр, който следва да бъде попълнен онлайн от КЛИЕНТА за целите на регистрацията.
ЛИЧНИ ДАННИ – предоставените от КЛИЕНТА данни и информация във връзка използване на онлайн магазина на ESPRESO.BG.
РАБОТЕН ДЕН – всеки ден, в който банките в Република България осъществяват дейност.
НЕРАБОТЕН ДЕН или ПОЧИВЕН ДЕН – всеки ден, който е неработен (събота или неделя), обявен за неработен по съответния ред или официален празник на Република България.
НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ – представлява начин на плащане, който се осъществява при доставката на стока по смисъла на Закона за пощенските услуги на Република България – изпращачът възлага на куриерската фирма да събере стойността на стоката от получателя и след това да му я предаде.
I. РЕГИСТРАЦИЯ
1. Процедурата по регистрация на сайта е абсолютно доброволна и безплатна. Тя НЕ е задължителна за пазаруване чрез онлайн магазина.
2. При попълване на електронната форма за регистрация, КЛИЕНТЪТ е длъжен да предостави пълни и верни данни относно самоличността си и другите изискуеми от електронната форма на сайта ESPRESO.BG данни. КЛИЕНТЪТ гарантира, че данните, които предоставя в процеса на регистрация, са верни, пълни и точни и при промяна на последните, ще ги актуализира своевременно.
3. При успешно приключване на регистрацията КЛИЕНТЪТ ще получи потребителско име и парола, с които ще може да влиза в създадения му в сайта клиентски профил.
3.1. Всеки регистрирал се КЛИЕНТ на ESPRESO.BG може да стане член на клуба. Членовете на ESPRESO.BG ще получават информация за всички нови продукти, промоции игри и други;
3.1.1. Членството може да бъде прекратено по всяко време.
4. При възникнал спор кое лице е изявило воля за обвързване с текста на настоящите Общи условия, за страна по договора се счита лицето, което е заплатило цената на заявената за закупуване стока.
II. СТОКИ
1. ESPRESO.BG предоставя на КЛИЕНТА избор от продукти, които той може да закупи.
2. Информацията за артикулите в сайта е разпределена по видове групи и подгрупи.
3. Към всеки артикул, посочен в сайта, е предоставена информация относно цената, включваща приложимия ДДС, основните характеристики на стоката и допълнителна информация, целяща подпомагането на извършването на информиран избор от КЛИЕНТА при покупката на продукта. ESPRESO.BG не носи отговорност за неточности в описанието на стоката, които не се отнасят към основните характеристики на стоката и не претендира за изчерпателност на предоставената информация.
III. ЦЕНИ
1. Всички цени на сайта ESPRESO.BG са в български левове.
2. Дължимата от КЛИЕНТА продажна цена е посочената в поканата за закупуване на стоката към момента на подаване на поръчката за покупка.
3. Указаните в сайта ESPRESO.BG цени на отделните стоки не включват разходите за доставка. Цената за доставка се добавя автоматично към общата стойност на поръчаните стоки при финализирани процеса на поръчка.
За поръчки, доставяни в събота и/или със заявен час на доставка по желание на КЛИЕНТА се заплаща допълнителна такса на куриерската фирма.
За поръчки на стойност над 100 (сто) лв., доставката до офис на куриера е безплатна за КЛИЕНТА.
4. ESPRESO.BG има право по всяко време и без предупреждение да прави промени в публикуваните продукти, услуги, цени и други характеристики на артикулите и КЛИЕНТЪТ се счита за информиран за посочените промени от датата на публикуването им. КЛИЕНТЪТ заплаща цената, която е обявена в момента на извършване на поръчката.
5. Намаленията на цените в онлайн магазина се записват, като цената се задрасква и до нея се поставя новата цена.
IV. ПОРЪЧКА
1. КЛИЕНТЪТ има право да поръчва всички стоки, посочени в сайта.
2. С натискането на бутона „Поръчай“, ПОТРЕБИТЕЛЯТ влиза в договорни отношения с ESPRESO.BG за покупко-продажба на избрания артикул, регламентирани с настоящите Общи условия.
3. Поръчката се счита за валидна след натискане на бутона „ПОРЪЧАЙ“ и получен e’mail за потвърждение, че поръчката е в процес на обработка. Ако до 48 часа КЛИЕНТЪТ не получи e’mail със съобщение и/ или телефонно обаждане, че поръчката му е приета и е в процес на обработка, то дадената стока се счита, че не е поръчана.
Срокът за доставка тече от момента на получаване на e’mail и/или телефонно обаждане.
4. При некоректно обявени телефон и/ или адреса на доставка, ДОСТАВЧИКЪТ има право да не извърши обработка на поръчката без това да има каквито и да е последствия за него.
5. КЛИЕНТЪТ се задължава да заплати цената, която е била посочена на сайта по време на извършване на поръчката, чрез наложен платеж.
6. КЛИЕНТЪТ може да въведе данните си за издаване на фактура, ако изисква такава.
7. При допуснати технически грешки в публикуваната информация на сайта, в резултат на което поръчката не може да бъде изпълнена, ТЪРГОВЕЦЪТ има правото да откаже изпълнението на поръчката като не дължи обезщетение на Потребителя, освен възстановяване евентуално платена сума за продукта, в случай че има такава.
V. ДОСТАВКА
1. Доставката се извършва от лицензирана куриерска фирма „Спиди” до ОФИС на куриера или ВРАТА, спрямо работното време на фирмата.
2. Цената на доставката е без посочване на точен час или други допълнителни услуги. При желание от страна на КЛИЕНТА, поръчката да бъде доставена в точен час и ден, разходите по доставката са за сметка на КЛИЕНТА.
3. Закупената стока се доставя на посочения от КЛИЕНТА адрес в срок от 1 до 3 работни дни. В случаите, когато стоката не е получена след изтичането на максималния предвиден срок за доставка, КЛИЕНТЪТ е длъжен да информира ESPRESO.BG в срок до 5 (пет) работни дни, за да се изясни причината за забавянето и/или липсата на поръчаната стока. В случаите, когато няма подаден сигнал от КЛИЕНТА, ESPRESO.BG не носи отговорност за недоставени стоки.
2. Всички поръчки, направени след 15:00 ч. в рамките на делничен ден, се обработват и изпращат на следващия работен ден, откогато започва да тече срокът на доставка.
3. Всички поръчки, направени през почивен ден се обработват през първия работен ден, следващ деня на получаване на поръчката.
4. ESPRESO.BG си запазва правото да удължава посочените срокове за доставка с до 7 (седем) календарни дни, с предварителното съгласие от страна на КЛИЕНТА, заявил доставката.
5. Стоката се доставя в оригиналната опаковка на производителя, допълнително подходящо опакована, съобразно вида и количеството й.
6. ESPRESO.BG не носи отговорност за забава на доставката поради независещи от него обстоятелства, като например забавяне от страна на куриера, извършващ доставката.
7. Ако КЛИЕНТЪТ не осигури достъп до обявения адрес за доставка, поръчката се счита за канселирана. При желание от страна на КЛИЕНТА поръчката може да бъде извършена и след изтичане на срока за доставка, но само при условие, че КЛИЕНТЪТ заплати разноските по транспорта и доставката.
8. При извършване на доставката, стоките задължително следва да бъдат прегледани внимателно от КЛИЕНТА и/или получаващото стоката лице. При констатиране на дефекти, КЛИЕНТЪТ следва да впише вида на констатираните дефекти в товарителницата в присъствието на куриера и незабавно да уведоми ESPRESO.BG. При приемане на доставката от КЛИЕНТА без забележки с подписването на товарителницата, представена му от куриера, всички и всякакви последващи претенции за дефекти на закупената стока се явяват неоснователни и като такива не следва да бъдат удовлетворявани.
9. При посочени непълен и/ или грешен адрес, лице за контакт и/ или телефон при подаване на поръчката, ESPRESO.BG не носи отговорност за неточно изпълнение на поръчката следствие на подадената невярна информация от КЛИЕНТА. При получаване на стоката, КЛИЕНТЪТ или третото лице, посочено от него, са длъжни да подпишат придружаващите документи. За трето лице се счита всяко лице, което не е титуляр на поръчката, но приема стоката, заплаща я и приема, респективно приема и настоящите общи условия. В случай че КЛИЕНТЪТ не бъде открит в срока за изпълнение на доставката на посочения от него адрес и/ или не бъде осигурен достъп до адреса за доставка, ESPRESO.BG се освобождава от задължението си да достави заявените стоки.
9.1. При желание от страна на КЛИЕНТА поръчката може да бъде извършена и след изтичане на срока за доставка, но само при условие, че КЛИЕНТЪТ заплати разноските по транспорта и доставката.
VI. НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
1. Плащането се извършва чрез наложен платеж, като сумата се заплаща на куриера в момента на получаване на поръчката.
2. Сумата може да бъде платена на куриера в брой или чрез банкова карта.
VII. ОТКАЗ И ВРЪЩАНЕ НА ЗАЯВЕНАТА
1. Съгласно ЗЗП, чл. 55, КЛИЕНТЪТ има право да се откаже от закупената стока в 14 (четиринадесет) дневен срок от получаването й, без да посочва причина и без да дължи каквито и да било компенсации, при условие, че не е нарушена целостта на опаковката и търговския вид на стоката. В този случай ДОСТАВЧИКЪТ е длъжен да възстанови на КЛИЕНТА в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят се е отказал от стоката. Отказът от сключения договор в горепосочения срок следва се извършва чрез:
– използване на формуляра за връщане на продукт в страница „Рекламации”
– писмено уведомление за недвусмислен отказа, адресиран до ESPRESO.BG, съдържащ включително банкова сметка, по която да му бъде възстановена заплатената от него цена на върнатата стока.
2. В случай на упражняване правото на отказ от закупена стока, транспортните разходи са за сметка на КЛИЕНТА. Сумите се възстановяват по банкова сметка на клиента, приспадайки разхода за банков превод.
3. Когато КЛИЕНТЪТ упражни правото си на отказ от договора от разстояние и когато ТЪРГОВЕЦЪТ не е предложил да прибере стоките сам, КЛИЕНТЪТ трябва да изпрати или предаде стоките обратно на ТЪРГОВЕЦА не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни, считано от датата, на която КЛИЕНТЪТ е съобщил на ТЪРГОВЕЦА за решението си да се откаже от договора.
VIII. НЕСЪОТВЕТСТВИЯ НА СТОКИТЕ И РЕКЛАМАЦИИ
1. При получаване на стоката, КЛИЕНТЪТ задължително трябва да провери съдържанието на същата за съответствие на стоката с поръчката. При несъответствие на получените стоки с поръчаните, ESPRESO.BG заменя продуктите за своя сметка без допълнителни такси за КЛИЕНТА.
2. В случай на липсващи стоки, констатирани от КЛИЕНТА при получаване на поръчката, ESPRESO.BG може да предложи алтернативни продукти на същата стойност. Ако КЛИЕНТЪТ откаже, ESPRESO.BG възстановява съответната сума за липсващата стока.
3. При всички случаи, при наличие на проблем относно закупена стока, КЛИЕНТЪТ следва незабавно да се свържете с ESPRESO.BG на телефон +359 (0) 888 390 347 или чрез другите опции за контакт, описани в секция „Контакти“. При констатация на дефектен продукт, ESPRESO.BG се ангажира той да бъде подменен с нов, като транспортните и други разходи по получаване и връщане на стоката са за сметка на ESPRESO.BG.
4. При нарушения във външния вид на стоката възникнали при транспорта, може да се обърнете към куриера за протокол за увредена пратка.
IX. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
ЗА ТЪРГОВЕЦА
1. ESPRESO.BG се задължава:
1.1. Да достави в срок заявената за покупка стока;
1.2. Да полага дължимата грижа за изпълнение на своите задължения.
1.3. Да полага грижа информацията в магазина да се поддържа винаги вярна и актуална, но не гарантира за достоверността и пълнотата на същата.
2. ESPRESO.BG има право:
2.1. В случай, че поръчаната стока не е налична на склад, ESPRESO.BG си запазва правото едностранно да откаже изпълнението на сключен договор с КЛИЕНТА при невъзможност да изпълни дадена поръчка в срок от 30 (тридесет) дни след постъпването й, ако не са налице други уговорки, с което КЛИЕНТЪТ се съгласява безусловно. „ESPRESO.BG” уведомява по телефона или чрез електронна поща КЛИЕНТА при невъзможност да изпълни сключен договор. При невъзможност да се свърже с КЛИЕНТА на посочените електронна поща и/или телефон в рамките на 3 (три) работни дни, ESPRESO.BG прекратява изпълнението на сключения договор едностранно.
2.2. Да инсталира върху компютрите на КЛИЕНТА бисквитки (cookies) съгласно Политиката на ESPRESO.BG за използване на бисквитки.
2.3. Да поставя електронни препратки към други Интернет страници, ресурси и рекламни банери за продажба на стоки и предоставяне на услуги от трети лица, включително електронни препратки и рекламни банери, сочещи към уебсайтове, намиращи се извън контрола на ESPRESO.BG
2.4. Да изпраща търговски съобщения до КЛИЕНТА с цел да предложи информация и реклами относно свои собствени или оферирани от други търговци стоки и/или услуги, както и да прави запитвания по най-различни въпроси, да провежда анкети и други.
ЗА КЛИЕНТА
1. КЛИЕНТЪТ се задължава:
1.1. Да посочи точните си имена, валиден телефон, адрес за доставка и електронен пощенски адрес за кореспонденция.
1.2. Да плати цената на заявената от него стока.
1.3. Да заплати разходите по доставката, освен в случаите, когато е отбелязано друго.
1.4. Да не подава фиктивни или невалидни заявки или друга невярна информация.
1.5. Да не прави достояние на трети лица потребителското име и паролата си и да уведомява незабавно “ЕСПРЕСО.БГ“ ЕООД в случай на неправомерен достъп до клиентския му профил, както и при вероятност от такъв.
1.6. КЛИЕНТЪТ носи пълна отговорност за опазването на своята парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използването й.
2. КЛИЕНТЪТ има право:
2.1. Да получи стоката.
2.2. Да получава електронни търговски съобщения от ESPRESO.BG, ако е дал своето съгласие за това;
2.3. Да оттегли своето съгласие по всяко време като:
– използва връзката „Отпиши се“ в съобщенията, които получава от нас;
– се свърже с “ЕСПРЕСО.БГ“ ЕООД , използвайки начините за контакт, посочени в сайта.
X. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
1. ESPRESO.BG гарантира на КЛИЕНТА конфиденциалност по отношения на предоставента информация и лични данни.
2. С приемането на настоящите общи условия КЛИЕНТЪТ дава безсрочното си изрично и безусловно съгласие, до евентуалната му изрична писмена отмяна, предоставените от него лични данни да бъдат събирани, съхранявани, обработвани и използвани от ESPRESO.BG и/или упълномощени от дружеството трети лица, включително, но не само: дружества извършващи куриерски услуги, с маркетингови и рекламни цели и анализи на ESPRESO.BG, участие в игри, промоции и томболи, организирани от дружеството, както и за всякакви други незабранени от законa цели. КЛИЕНТЪТ по всяко време може да получи информация дали предоставените от него лични данни се обработват и използват от ESPRESO.BG, както и целите на обработката и използването.